05 Apr Μπορούν οι μηχανές αναζήτησης ΑΙ να καταργήσουν τη Google?
Να γιατί οι μηχανές αναζήτησης AI δεν μπορούν πραγματικά να καταργήσουν τη Google
Τα εργαλεία αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης γίνονται καλύτερα — αλλά δεν καταλαβαίνουν ακόμη τι είναι πραγματικά μια μηχανή αναζήτησης και πώς τα χρησιμοποιούμε πραγματικά.
Το AI έρχεται για την επιχείρηση αναζήτησης. Ή έτσι μας λένε. Καθώς η Google φαίνεται να χειροτερεύει συνεχώς και εργαλεία όπως το ChatGPT, το Google Gemini και το Microsoft Copilot φαίνεται να βελτιώνονται συνεχώς, φαίνεται ότι προσπαθούμε να βρούμε και να καταναλώνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εταιρείες όπως η Perplexity και το You.com παρουσιάζονται ως προϊόντα αναζήτησης επόμενης γενιάς, ενώ ακόμη και η Google και η Bing βάζουν τεράστια στοιχήματα ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι το μέλλον της αναζήτησης. Αντίο, 10 μπλε σύνδεσμοι. Γεια σας, άμεσες απαντήσεις σε όλες τις περίεργες ερωτήσεις για τον κόσμο.
Αλλά αυτό που πρέπει να καταλάβετε για μια μηχανή αναζήτησης είναι ότι μια μηχανή αναζήτησης είναι πολλά πράγματα. Για όλα τα άτομα που χρησιμοποιούν το Google για να βρουν σημαντικές και δυσπρόσιτες επιστημονικές πληροφορίες, όλο και περισσότεροι το χρησιμοποιούν για να βρουν τα εισερχόμενα του email τους, να μεταβούν στον ιστότοπο της Walmart ή να θυμηθούν ποιος ήταν πρόεδρος πριν από τον Χούβερ. Και μετά υπάρχει το αγαπημένο μου γεγονός από όλα: ότι ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων κάθε χρόνο πηγαίνει στο Google και πληκτρολογεί “google” στο πλαίσιο αναζήτησης. Μιλάμε κυρίως για το Google ως εργαλείο έρευνας, αλλά στην πραγματικότητα, του ζητείται να κάνει οτιδήποτε και ό,τι μπορείς να σκεφτείς, δισεκατομμύρια φορές την ημέρα.
Το πραγματικό ερώτημα μπροστά σε όλους αυτούς τους επίδοξους αντικαταστάτες της Google, λοιπόν, δεν είναι πόσο καλά μπορούν να βρουν πληροφορίες. Είναι πόσο καλά μπορούν να κάνουν ό,τι κάνει η Google. Έτσι αποφάσισα να βάλω μερικά από τα καλύτερα νέα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης σε πραγματική δοκιμασία: άρπαξα την πιο πρόσφατη λίστα με τα ερωτήματα και τις ερωτήσεις που έχουν γίνει περισσότερο στο Google σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών SEO Ahrefs και τα συνέδεσα σε διάφορα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, διαπίστωσα ότι αυτά τα ρομπότ που βασίζονται σε γλωσσικά μοντέλα είναι πραγματικά πιο χρήσιμα από μια σελίδα αποτελεσμάτων Google. Αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, ανακάλυψα ακριβώς πόσο δύσκολο θα είναι για οτιδήποτε — AI ή άλλο — να αντικαταστήσει την Google στο κέντρο του ιστού.
Οι άνθρωποι που εργάζονται στην αναζήτηση λένε πάντα ότι υπάρχουν βασικά τρία είδη ερωτημάτων. Η πρώτη και πιο δημοφιλής είναι η πλοήγηση, η οποία είναι απλώς οι άνθρωποι που πληκτρολογούν το όνομα ενός ιστότοπου για να μεταβούν σε αυτόν τον ιστότοπο. Σχεδόν όλα τα κορυφαία ερωτήματα στο Google, από το “youtube” στο “wordle” έως το “yahoo mail”, είναι ερωτήματα πλοήγησης. Στην πραγματικότητα, αυτή είναι η κύρια δουλειά μιας μηχανής αναζήτησης: να σας οδηγήσει σε έναν ιστότοπο.
Για ερωτήματα πλοήγησης, οι μηχανές αναζήτησης AI είναι παγκοσμίως χειρότερες από την Google. Όταν κάνετε μια πλοήγηση στη μηχανή αναζήτησης Google, είναι εξαιρετικά σπάνιο το πρώτο αποτέλεσμα να μην είναι αυτό που ψάχνετε — σίγουρα, είναι περίεργο να σας εμφανιστούν όλα αυτά τα αποτελέσματα όταν αυτό που πρέπει να κάνει η Google είναι απλώς να σας μεταφέρει απευθείας στο amazon. com ή οτιδήποτε άλλο, αλλά είναι γρήγορο και σπάνια είναι λάθος. Τα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης, από την άλλη πλευρά, τους αρέσει να σκέφτονται για λίγα δευτερόλεπτα και στη συνέχεια να παρέχουν μια δέσμη με χρήσιμες πληροφορίες για την εταιρεία όταν το μόνο που θέλουμε είναι ένας σύνδεσμος. Κάποιοι δεν μπόρεσαν καν να συνδεθούν στο amazon.com.
Δεν μισώ τόσο τις πρόσθετες πληροφορίες όσο μισώ το χρόνο που χρειάζονται αυτά τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να μου φέρουν αυτό που χρειάζομαι. Η αναμονή 10 δευτερολέπτων για τρεις παραγράφους κειμένου που δημιουργήθηκε για το Home Depot δεν είναι η απάντηση. Θέλω απλώς έναν σύνδεσμο για το Home Depot. Η Google κερδίζει αυτόν τον αγώνα κάθε φορά.
Το επόμενο πιο δημοφιλές είδος αναζήτησης είναι το ερώτημα πληροφοριών: θέλετε να μάθετε κάτι συγκεκριμένο, για το οποίο υπάρχει μια μόνο σωστή απάντηση. Το “NFL scores” είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές ερώτημα. Το “τι ώρα είναι” είναι άλλο ένα. το ίδιο και ο «καιρός». Δεν έχει σημασία ποιος σας λέει τη βαθμολογία ή την ώρα ή τη θερμοκρασία, είναι απλώς κάτι που πρέπει να γνωρίζετε.
Αυτό με φέρνει στο τρίτο είδος αναζήτησης Google: το ερώτημα εξερεύνησης. Αυτές είναι ερωτήσεις που δεν έχουν μια ενιαία απάντηση, αλλά αποτελούν την αρχή μιας μαθησιακής διαδικασίας. Στην πιο δημοφιλή λίστα, πράγματα όπως “πώς να δέσετε μια γραβάτα”, “γιατί εφευρέθηκαν τα αλυσοπρίονα” και “τι είναι το tiktok” υπολογίζονται ως εξερευνητικά ερωτήματα. Αν ψάξατε ποτέ στο Google το όνομα ενός μουσικού για τον οποίο μόλις ακούσατε ή έχετε αναζητήσει πράγματα όπως «πράγματα που πρέπει να κάνετε στην Montana» ή «Ιστορία της NASA», εξερευνάτε. Αυτά δεν είναι, σύμφωνα με τις κατατάξεις, τα κύρια πράγματα για τα οποία οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Google. Αλλά αυτές είναι οι στιγμές που οι μηχανές αναζήτησης AI μπορούν να λάμψουν.
Όπως: γιατί εφευρέθηκαν τα αλυσοπρίονα; Ο Copilot μου έδωσε μια πολύπλευρη απάντηση σχετικά με την ιατρική τους προέλευση, προτού περιγράψει την τεχνολογική τους εξέλιξη και την τελική υιοθέτησή τους από τους ξυλοκόπους. Μου έδωσε επίσης οκτώ πολύ χρήσιμους συνδέσμους για να διαβάσω περισσότερα. Το Perplexity μου έδωσε μια πολύ πιο σύντομη απάντηση, αλλά περιλάμβανε επίσης μερικές εντυπωσιακές εικόνες παλιών αλυσοπρίονων και έναν σύνδεσμο προς μια επεξήγηση του YouTube σχετικά με το θέμα. Τα αποτελέσματα της Google περιελάμβαναν πολλούς από τους ίδιους συνδέσμους, αλλά δεν έκαναν καμία σύνθεση για μένα. Ακόμα και η γενετική του αναζήτηση μου έδωσε μόνο τα πολύ βασικά.
ΠΗΓΗ: theverge.com