Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ);
10079
post-template-default,single,single-post,postid-10079,single-format-standard,wp-custom-logo,bridge-core-3.1.6,qi-blocks-1.2.6,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.4.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-9726
 

Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ);

Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ);

Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) με απλά λόγια

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) είναι η επιστήμη της δημιουργίας μηχανών που μπορούν να σκέφτονται και να εκτελούν εργασίες όπως οι άνθρωποι, μιμούμενοι την ανθρώπινη νοημοσύνη. Με απλά λόγια, σημαίνει να δίνουμε στους υπολογιστές ή στα ρομπότ τη δυνατότητα να λαμβάνουν αποφάσεις, να μαθαίνουν από τις εμπειρίες και να λύνουν προβλήματα. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εκτελέσει εργασίες που απαιτούν συνήθως ανθρώπινη νοημοσύνη, όπως η κατανόηση της φυσικής γλώσσας, η αναγνώριση προτύπων και η πραγματοποίηση προβλέψεων.

Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται σε διάφορες εφαρμογές, από φωνητικούς βοηθούς όπως το Siri μέχρι αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα και συστήματα συστάσεων στις ηλεκτρονικές αγορές. Περιλαμβάνει αλγόριθμους και λογισμικό που επιτρέπουν στις μηχανές να επεξεργάζονται δεδομένα, να λαμβάνουν αποφάσεις και να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Ουσιαστικά, η τεχνητή νοημοσύνη προσπαθεί να κάνει τις μηχανές «έξυπνες» και ικανές να εκτελούν εργασίες που συνήθως απαιτούσαν ανθρώπινη νοημοσύνη.

Γέννηση ΑΙ: 1950-1956

Αυτό το χρονικό διάστημα το ενδιαφέρον για την τεχνητή νοημοσύνη έφτασε πραγματικά στο αποκορύφωμα. Ο Άλαν Τούρινγκ δημοσίευσε το έργο του «Μηχανήματα Υπολογιστών και Νοημοσύνη» που τελικά έγινε το Τεστ Τούρινγκ, το οποίο οι ειδικοί χρησιμοποίησαν για να μετρήσουν τη νοημοσύνη των υπολογιστών. Ο όρος «τεχνητή νοημοσύνη» επινοήθηκε και έγινε δημοφιλής.

Σημαντικές Ημερομηνίες:

1950: Ο Alan Turing δημοσίευσε το «Computer Machinery and Intelligence» το οποίο πρότεινε ένα τεστ μηχανικής νοημοσύνης που ονομάζεται The Imitation Game.
1952: Ένας επιστήμονας υπολογιστών ονόματι Άρθουρ Σάμιουελ ανέπτυξε ένα πρόγραμμα για να παίζει σκάκι, το οποίο είναι το πρώτο που έμαθε ποτέ αυτό το παιχνίδι ανεξάρτητα.
1955: Ο John McCarthy πραγματοποίησε ένα εργαστήριο στο Dartmouth σχετικά με την «τεχνητή νοημοσύνη» που είναι η πρώτη χρήση της λέξης, η οποία και επικράτησε.

Εξέλιξη ΑΙ: 1957-1979

Η περίοδος μεταξύ της δημιουργίας της φράσης «τεχνητή νοημοσύνη» και της δεκαετίας του 1980 ήταν μια περίοδος ταχείας ανάπτυξης και αγώνα για την έρευνα της τεχνητής νοημοσύνης. Τα τέλη της δεκαετίας του 1950 έως τη δεκαετία του 1960 ήταν μια εποχή δημιουργίας. Από γλώσσες προγραμματισμού που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα μέχρι βιβλία και ταινίες που εξερεύνησαν την ιδέα των ρομπότ, η τεχνητή νοημοσύνη έγινε γρήγορα μια κυρίαρχη ιδέα.

Η δεκαετία του 1970 παρουσίασε παρόμοιες βελτιώσεις, όπως το πρώτο ανθρωπόμορφο ρομπότ που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία, με το πρώτο παράδειγμα αυτόνομου οχήματος που κατασκευάστηκε από φοιτητή του πτυχίου μηχανικού. Ωστόσο, ήταν επίσης μια περίοδος αγώνων για την έρευνα τεχνητής νοημοσύνης, καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ έδειξε ελάχιστο ενδιαφέρον για τη συνέχιση της χρηματοδότησης της έρευνας για την τεχνητή νοημοσύνη.

Σημαντικές ημερομηνίες περιλαμβάνουν:

1958: Ο John McCarthy δημιούργησε τη LISP (ακρωνύμιο για το List Processing), την πρώτη γλώσσα προγραμματισμού για την έρευνα τεχνητής νοημοσύνης, η οποία εξακολουθεί να χρησιμοποιείται και να είναι δημοφιλής μέχρι σήμερα.
1959: Ο Άρθουρ Σάμιουελ δημιούργησε τον όρο «μηχανική μάθηση» όταν έκανε μια ομιλία σχετικά με τη διδασκαλία των μηχανών να παίζουν σκάκι καλύτερα από τους ανθρώπους που τις προγραμμάτισαν.
1961: Το πρώτο βιομηχανικό ρομπότ Unimate ξεκίνησε να εργάζεται σε μια γραμμή συναρμολόγησης στη General Motors στο Νιου Τζέρσεϋ, με αποστολή τη μεταφορά περιβλημάτων μήτρας και τη συγκόλληση εξαρτημάτων σε αυτοκίνητα (που θεωρήθηκε πολύ επικίνδυνο για τον άνθρωπο).
1965: Ο Edward Feigenbaum και ο Joshua Lederberg δημιούργησαν το πρώτο «έμπειρο σύστημα» το οποίο ήταν μια μορφή τεχνητής νοημοσύνης που προγραμματίστηκε να αναπαράγει τις ικανότητες σκέψης και λήψης αποφάσεων των ειδικών.
1966: Ο Joseph Weizenbaum δημιούργησε το πρώτο «chatterbot» (αργότερα συντομεύτηκε σε chatbot), τον ELIZA, έναν ψευδή ψυχοθεραπευτή, που χρησιμοποιούσε την επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) για να συνομιλήσει με τους ανθρώπους.
1968: Ο Σοβιετικός μαθηματικός Alexey Ivakhnenko δημοσίευσε την «Ομαδική μέθοδο χειρισμού δεδομένων». στο περιοδικό «Avtomatika», το οποίο πρότεινε μια νέα προσέγγιση στην τεχνητή νοημοσύνη που αργότερα θα γίνει αυτό που σήμερα γνωρίζουμε ως «Deep Learning».
1973: Ένας εφαρμοσμένος μαθηματικός ονόματι Τζέιμς Λάιτχιλ έδωσε μια έκθεση στο Βρετανικό Επιστημονικό Συμβούλιο, υπογραμμίζοντας ότι τα βήματα δεν ήταν τόσο εντυπωσιακά όσο αυτά που είχαν υποσχεθεί οι επιστήμονες, γεγονός που οδήγησε σε πολύ μειωμένη υποστήριξη και χρηματοδότηση για την έρευνα τεχνητής νοημοσύνης από τη βρετανική κυβέρνηση.
1979: Ο James L. Adams δημιούργησε το The Standford Cart το 1961, το οποίο έγινε ένα από τα πρώτα παραδείγματα αυτόνομου οχήματος. Το ‘79, περιηγήθηκε με επιτυχία σε ένα δωμάτιο γεμάτο καρέκλες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
1979: Ιδρύεται η Αμερικανική Ένωση Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία είναι τώρα γνωστή ως Ένωση για την Προώθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AAAI).